Ruilen & retourneren

Ruilen & retourneren


Wil je een product ruilen of retourneren?

Dat doe je eenvoudig en snel in drie stappen :-)

Je kunt je bestelling tot 30 dagen na ontvangst retourneren volgens ons retourbeleid en wij zorgen ervoor dat het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen na ontvangst van de retourzending op je rekening staat.


Eenvoudig retourneren in drie simpele stappen:

Stap 1: Stuur ons een email waarin u een retour aanvraagt

Stuur dit naar bestellingen@drezy.nl. U krijgt van ons een retourformulier opgestuurd via de email. 


Stap 2: stuur je bestelling op

Stuur de artikelen samen met het ingevulde retourformulier op naar het adres op het retourformulier. De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de klant. Zorg dat u het pakket voorziet van een Track & Trace code. Als zender bent u verantwoordelijk en wij willen niet dat er misverstanden ontstaan.


Stap 3: ontvang het aankoopbedrag op je bankrekening

Als wij het pakket hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen weer op uw bankrekening staat.

Retourbeleid 

Wij bieden een terugbetaling/vervanging aan als: 

(A) U WILT EEN ARTIKEL RETOURNEREN EN HET VALT ONDER HET RETOURBELEID 

B) ARTIKELEN ZIJN BESCHADIGD OF VERKEERDE ARTIKELEN ONTVANGEN - Ons bedrijf streeft ernaar om 100% klanttevredenheid te garanderen. Als u een beschadigd of verkeerd product hebt ontvangen, stuur ons dan een e-mail: bestellingen@drezy.nl en wij zorgen voor vervanging van de ontvangen producten. 

C) NIET ONTVANGEN ARTIKELEN - Als u de artikelen 35 dagen na de aankoopdatum nog niet hebt ontvangen, beschouwen wij deze bestelling als verloren. Wij vervangen het artikel graag of vergoeden een deel van het bedrag, afhankelijk van de status of het scenario van deze bestelling. Hieronder staan ​​een aantal artikelen die niet in aanmerking komen voor restitutie of retournering: 

  • Digitale producten 

  • Ondergoed

  • Cosmetica, toiletartikelen en schoonmaakproducten

  • beddengoed 

  • eten -Bloemen en planten 

  • Aangepaste bestellingen wegwerpproducten

Retourneren en ruilen als

Als u uw artikel wilt retourneren, raden wij u aan een e-mail met de reden voor retour naar bestellingen@drezy.nl te verzenden. Wij helpen u graag bij het oplossen van het probleem en geven u instructies.

De klant heeft het recht om het artikel/de artikelen binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren, op voorwaarde dat:

  • Er mogen geen gebruikssporen zichtbaar zijn.

  • De ontvangen zending(en) compleet is/zijn

  • De reden voor retournering valt onder het retourbeleid dat op deze pagina vermeld staat. Voor alle artikelen die u kunt retourneren, gelden de volgende regels: Wij bieden geen gratis retourservice aan en hebben geen magazijn of retouradres in Europa. Wij werken vanuit een magazijn in Azië. Als bedrijf hechten wij waarde aan een milieuvriendelijk proces. Daarom hebben wij gekozen voor een centraal magazijn dicht bij de leverancier.

Omdat wij slechts over één magazijn beschikken, kunnen wij retourzendingen alleen via dit magazijn verwerken. Als u het pakket naar een ander adres retourneert, kan dit leiden tot vernietiging van uw pakket. Dit voldoet niet aan de voorwaarden voor restitutie van uw bestelling. Houd er rekening mee dat retourzendingen naar Azië prijzig zijn. Deze kosten rond de 25,00 euro. De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de klant. Terugbetalingen worden gedaan nadat de retourzending is ontvangen en goedgekeurd.

Vertraagde aankomst van de bestelling

Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat u uw bestelling uiterlijk 15 dagen na aankoop ontvangt. We kunnen dit echter niet garanderen vanwege onvoorziene omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de verzending en voorraad. Wij kunnen geen restitutie verlenen voor artikelen die niet op een specifieke datum, bij een speciale gelegenheid of op een feestdag zijn geleverd. Een bestelling annuleren nadat u een bestelling heeft geplaatst, kan u tot 24 uur na het bestellen. Zodra een bestelling is gekoppeld aan de track & trace, is annuleren helaas niet meer mogelijk.  U bent verantwoordelijk voor de retourkosten. Indien u een product wilt retourneren waar u een gratis product bij kreeg, dient u de gehele bestelling te retourneren.

Neem contact met ons op.

Als u vragen heeft over het retourneren van uw bestelling, neem dan contact met ons op via bestellingen@drezy.nl.

Ik heb een defect of verkeerd product ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Neem contact met ons op via bestellingen@drezy.nl . Wij vragen u om enkele foto's en/of een video van het ontvangen product te sturen, zodat wij de situatie beter kunnen analyseren. Zodra ons team de informatie heeft verwerkt en uw situatie heeft bevestigd, starten we een uitwisseling. Zonder visueel bewijs van defect of onjuistheid, kunnen wij geen vervangende artikelen leveren.

Ik wil een bestelling retourneren, wat moet ik doen?

Ons retouradres is internationaal. U dient een retourformulier aan te vragen bij ons team. Stuur ons een e-mail naar bestellingen@drezy.nl. Zorg ervoor dat u het Track & Trace-nummer doorgeeft, zodat wij het artikel kunnen traceren tot aan ons magazijn.

Moet ik de gehele bestelling retourneren?

Nee, alleen de artikelen die u wilt retourneren. Indien u een gratis product heeft ontvangen en u de gehele bestelling retourneert, moet het gratis artikel ook retour.


Wanneer krijg ik mijn geld terug nadat ik mijn artikel heb geretourneerd?

Wij verwerken de terugbetaling pas nadat het artikel bij ons magazijn is afgeleverd. Het duurt doorgaans 7-15 werkdagen voordat wij uw retourzending ontvangen, afhankelijk van de logistieke processen. Zodra het artikel in ons magazijn is aangekomen, zullen wij binnen 2 werkdagen de terugbetaling in gang zetten. Houd er echter rekening mee dat er een mogelijke vertraging van 3-5 werkdagen bij uw bank kan zijn voordat het geld daadwerkelijk op uw rekening staat.

Volgens de trackinginformatie is mijn bestelling teruggestuurd naar de afzender. Wat is de volgende stap?

Een retourzending aan de afzender vindt soms plaats wanneer:

  • De klant heeft het artikel niet opgehaald. De klant dient contact op te nemen met de lokale koerier om verdere levering te regelen. (Houd er rekening mee dat u slechts 5 werkdagen de tijd heeft om de zending te claimen als u deze niet bij de eerste poging heeft geaccepteerd).

  • Onjuist adres - De klant heeft niet het juiste adres opgegeven. Dit komt relatief vaak voor. Wij raden u aan contact op te nemen met uw lokale koerier/postkantoor en de zending op te halen met behulp van uw lokale trackingnummer.

  • De douane weigert invoerrechten/verborgen kosten te betalen. - Dit komt voor, maar deze situatie ligt buiten onze controle. Als de koerier u heeft laten weten dat u douanekosten of andere kosten moet betalen, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag om het probleem op te lossen.

In alle bovenstaande gevallen kan de klant geen aanspraak maken op 100% restitutie. De reden hiervoor is dat wij extra kosten maken voor het retourneren van het pakket naar ons magazijn, ten behoeve van de verzendmaatschappij. Hiervoor brengen wij maximaal 50% van de aankoopprijs in rekening als herbevoorrading kosten.

Heeft u een gefrankeerd retourformulier?

Wij hebben geen vooraf gefrankeerde retourbonnen. Helaas zijn alle retourkosten voor rekening van de klant.

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Stuur ons een e-mail naar bestellingen@drezy.nl . Wij proberen altijd binnen 24 uur te reageren. Vergeet niet uw bestelnummer te vermelden als u een vraag heeft over uw bestelling!